Hmm... vad är det där för objektiv tro?


Ja, vad är det egentligen för något objektiv jag har på? (Det är inte någon av mina som finns under "min kamera")

Det här är lite vidvinkel 17mm är det och det fullständiga namnet är Tamron 17mm f/3.5. Egentligen passar det till en analog olympus men tack vare att jag jobbar på tvspelsweb kunde jag kolla om någon av hans adapterringar passade så jag kunde använda dessa objektiv (jag har ett Tamron 75-250mm f/3.8-4.5 också).
Och gissa om jag blev glad när det passade!
Dessa objektiv tillhörde förut min låtsasfarmors pappa som höll på mycket med fotografering och sånt. Nu när han gått bort, för flera år sedan dock, har de bara legat och samlat damm.

När jag först skulle skaffa systemkamera skulle vi försöka få en kamera så att dessa passade men han i affären sa att det antagligen inte fanns (isåfall en olympus), och att det heller inte fanns några adapterringar som kunde åtgärda detta. Så tummen ner åt Expert i Linköping som man tycker borde gå att lita på!
Han sa att han skulle kolla upp om det möjligtvis kunde passa på en Olympus och vi gav namn och telefonnummer som han skulle höra av sig till, men gjorde han det? Nej.

Men nu är det iallafall löst och förhoppningsvis kanske något mer objektiv dyker upp. Jag vet nämligen att de har ett fisheye och det är ju riktigt coolt enligt mig. :)
Så jag hoppas på det bästa!

Kommentarer
Amanda

Fin kamera

2010-04-16 | 21:31:06
URL/Bloggadress: http://juntunens.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Det jag har att säga är:

Trackback