KAMERARYGGSÄCK 2 - DELTA

Eftersom jag jobbar på tvspelsweb och nu har känt på de nya (och gamla) produkterna som vi har eller får in kommer jag att skriva mindre recensioner om produkterna. Jag ska vara så neutral och kritisk jag kan.

Vi fortsätter med denna kameraryggsäck! Det är den största av delta-modellerna. 

Jag har den numera i mina egna ägor och jag kan säga att jag är ganska fast.
Jag gillar designen, det är likadant med den här som med den andra, det är inte jättetydligt att det är just en kameraryggsäck och är därmed inte lika stöldbenäget.


Detta får plats:
- 1-2 digitala systemkameror (DSLR) med ett objektiv monterat
- 6-7 extra objektiv eller blixtar
- 17" tum laptop
- Andra mindre tillbehör

Det finns alltså en hel del fack, och alla väggar är löstagbara så att man kan flytta på dem så att man får det som man själv vill ha det. Dessutom är hela väskan ganska djup, alltså åker inte dina saker omkring så mycket när du går med den på ryggen och det gupplar. De håller sig alltså på sin plats. 

Det övre facket är till för mindre tillbehör som sladdar, minneskort osv. Men har man ett ledigt "rum" i väskan bland de övriga pryttlarna så kan man ju ta det också.

En stor fördel, som jag ser det, är att jag får plats med min laptop utan några problem. 

Tyget är av hög kvalité, det känns liksom inte billigt som det gärna kan göra på diverse kameraväskor annars. Så liksom denna får jag ett positivt intryck redan efter första titten. Och samma sak som med kong-väskan, så faller inte väskan ihop om den inte är fylld. Den är stabil även om den är tom.

En negativ sak jag kan känna av är att jag skulle vilja ha ett fack som kong-väskan hade som jag bara kan ta ut kameran med. Nu måste jag ta av mig hela ryggsäcken och sedan ta ur kameran. Det är en nackdel. 

Fördelen är dock att den inte är så tung som den kanske kan se ut. Det blir inte så farligt när man har den på axlarna. Den är ju bra och ha om man ska gå en bit för att fotografera. Fyller du den inte med kameragrejjer behövs det kanske lite mat under dagen som du kan lägga i, eller om du har med dig en modell och makeupartist har de säkert någon du kan få plats med i ryggsäcken.  

En annan fördel både med kong och delta är att de skickar med ett regnskydd till ryggsäcken som man bara kan trä på om det blir dåligt väder. Då behöver man inte springa som en tok för att komma under tak, kameragrejjerna är iallafall i tryggt förvar då! ;)

För mig är denna ryggsäck hur smidig som helst, innan hade jag en mindre kameraväska som jag numera knappt får plats med alla saker jag vill ha med mig i. Om jag dessutom vill ha med mig datorn så måste jag ha den i en separat väska, nu går det ha allting samlat! Det gillar jag, och det var verkligen på tiden att jag bytte upp mig! :)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Det jag har att säga är:

Trackback