THE SIMS 3

Den 4 juni kom spelet ut och nu har jag det. :) Fixade det igår, var så nyfiken på hur det nya skulle vara. Än så länge har det ju fått ganska dålig kritik. Och på vissa punkter måste jag tyvärr hålla med om. Jag har ju hunnit spela så mycket än så länge men det jag kommit fram till hittills är:

PLUS:
- Man kan nu gå runt i hela kvarteret.
- Minsta lilla detalj går nu att ändra.
- Man kan ställa in på ett helt annat sätt om personen ska vara tjock, smal, muskulös eller spinkig. Exakt vilken ögonfärg/hårfärg/hudfärg osv.  
- Simgubbarna blir nu mer personliga eftersom man kan ställa in vad de ska gilla och inte på ett helt annat sätt än i 2an.
- Ju mer färdigheter man får ju mer kan man göra, fast på ett annat sätt än i 2an också.
Och sen en massa mer som jag inte kommer på just nu.

MINUS:
- Man måste hålla in högermusknapp för att röra sig runt på skärmen.
- Simgubbarna ser mer datagjorda ut.
- Vet inte var jag ska sätta denna, för den hör ju både till minus och plus men iallafall, simgubbarna kan byta humör, om de sovit dåligt så blir simgubben ofta grinig hela dagen sedan. Tvärtom om den sovit bra.
Och även här är det väl säkert en hel del fler minus.


Det är iallafall min åsikt om det hittills. =)


Kommentarer
Filip T

Själv har jag bara sett bra kritik till spelet. Det ska tydligen vara det bästa Sims spelet i serien xD

2009-06-10 | 19:06:28
URL/Bloggadress: http://filipftw.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Det jag har att säga är:

Trackback