MIN LJUSSÄTTNING I STUDIO!


Jag har fått förfrågan om jag kan visa hur min ljussättning ofta ser ut vid fotograferingar! :)

Och såhär har jag det nog vanligast för att ta neutrala bilder, men sedan leker man väl med ljuset en del ibland vid fotograferingar och det är nog det man lär sig mest på. Men det här är en bra grund!
Innan jag skaffade den tredje lampan så stod den lampan närmast hitåt där det svarta "paraplyet" nu står, så det går med endat två lampor också. Även med endast en lampa, det är en riktigt bra början då man lär sig grunder på ett helt annat sätt då. Det är då lätt att använda sig av en reflexskärm för att lysa upp den sidan av ansiktet/kroppen som inte blir belyst! :)

Kommentarer
LIENE

sv: men de rörliga bilderna i header? Jag såg de bara förra gången. Nu är det borta igen, hmm, kanske bara min dator som segar...nu ser jag de, bara nu kom de upp:) men då förstår jag varför jag trodde det var nytt.

2011-04-30 | 08:41:31
URL/Bloggadress: http://lienes.blogg.se/
claudia ( FOTO )

snyggt, jag har precis skaffat mina blixtar och är öppen för tips så mera sånna inlägg :d

2012-02-08 | 12:04:52
URL/Bloggadress: http://claudiamilena.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Det jag har att säga är:

Trackback