KAMERARYGGSÄCK!

Eftersom jag jobbar på tvspelsweb och nu har känt på de nya (och gamla) produkterna som vi har eller får in kommer jag att skriva mindre recensioner om produkterna. Jag ska vara så neutral och kritisk jag kan. Vi börjar med en kameraryggsäck!

I denna recension går jag dock mest efter denna ryggsäck!

Det är den största av de kong-modellerna.


Snygg design, det är inte så jättetydligt att det är en ryggsäck för kamerapryttlar. Alltså mindre stöldrisk.

Du får plats med 3 lösa objektiv och en kamera med ett monterat objektiv på. Även en 14-tums laptop får plats!


Det stora facket på framsidan öppnar du för att ta ur och i objektiv, blixtar osv.


Det lilla på sidan öppnar du om du bara vill ta ut kameran, så att du slipper öppna det stora facket med allt annat i.

Detta lilla fack är till för allt mindre tillbehör man har med sig, filter, kablar, minneskort, rengöring osv osv!

Det första intrycket jag får av kameraryggsäcken är väldigt positivt. Den känns rejäl och inte billig. Tyget är jämförbart med min Lowepro-väska. Väskan är stabil och "faller inte ihop" (som många billiga kameraväskor gör) om den är tom.

Det enda negativa jag kan komma på är att jag tycker att den kunde varit snäppet bredare så att man får plats med en 15- eller 16-tums-dator eftersom det är vanligare än 14-tum.
Datorn ska sitta i bakre facket, så att man har datorn mot ryggen. 

En absolut fördel är det lilla facket ovanpå som faktiskt är ganska rymligt för allt mindre tillbehör. Jag själv samlar gärna på mig mycket små tillbehör som jag inte vet var jag ska göra av, men nu finns det ju ett perfekt fack!


Kommentarer
Jennie ♥

sv: vad härligt :) jag ska bara ta de lugnt, sen kommer en kompis så vi ska planera lite :)

händer annars?

2011-06-08 | 16:08:19
URL/Bloggadress: http://jennsiii.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Det jag har att säga är:

Trackback