KAMERARYGGSÄCK 3 - Kong 30x25x47cm

Eftersom jag jobbar på tvspelsweb och nu har känt på de nya (och gamla) produkterna som vi har eller får in kommer jag att skriva mindre recensioner om produkterna. Jag ska vara så neutral och kritisk jag kan.

Återigen får det bli på en kameraryggsäck, men nu får det allt bli på en av de mindre och billigare! :)
Nämligen den här!



Såhär ser den ut. Liksom alla andra ryggsäckar är det inte jättetydligt att det är just en kameraryggsäck. Det minskar stöldrisken och det gillar vi! 

Den är ungefär som en vanlig ryggsäck i storleken vilket gör det smidigt att ta den med sig överallt.

Detta får plats:
-1 Digital systemkamera (DSLR) med ett objektiv monterat
- 1-2 extra objektiv eller blixtar
- Kabel
- Minneskort och andra mindre tillbehör
Precis som de andra kong-varianterna så är det ett fack du öppnar där fram för att lägga i och ta ut saker. Väggarna är löstagbara så att du kan möblera om precis som du vill ha det så att det passar din utrustning. 

Men det finns också ett fack på sidan som du bara kan ta ut kameran igenom. 

Och facket upptill är till för mindre tillbehör som kablar, minneskort osv.

Återigen blir jag väldigt positiv överraskad. För att ha det låga priset håller den verkligen måttet. Den säckar inte ihop om den är tom, den håller alltså den stabilitet som de andra väskorna gör. 

En nackdel är att man inte får plats med en mindre dator. Jag skulle gärna vilja ha någon mindre ryggsäck som fick plats med min 15,6-tumsdator. Men å andra sidan så kanske jag inte är i behov att ta med mig datorn överallt. ;)

Någonting som är väldigt bra är att den är väldigt skön att ha på sig. Det känns stabilt och det blir bra fördelning av vikten. Vilket jag tycker är viktigt när det kan bli ganska tungt med alla fotoprylar. Du ställer även själv in hur löst eller hårt du vill att den ska sitta.

Så i det stora hela tycker jag att det är en väldigt bra ryggsäck. Jag skulle gärna ha den som en mindre ryggsäck om jag inte skulle ha med mig allt för mycket prylar istället för att ta min stora ryggsäck vid de tillfällena! :)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Det jag har att säga är:

Trackback